Міжнародне дослідження соціально-емоційних навичок — в Україні

Міністерство освіти і науки України інформує, що Україна стала частиною першого масштабного міжнародного дослідження соціально-емоційних навичок, яке здійснює Організація економічного співробітництва та розвитку (OEСР) в різних країнах світу. Національним дослідницьким центром буде ГО «ЕдКемп Україна».

Що таке соціально-емоційні навички та для чого їх оцінювати?

Соціально-емоційні навички(м'які, гнучкі, навички XXI століття, soft або life skills) — це індивідуальні риси та характеристики, які можна розвивати протягом життя, вони важливі для навчальних досягнень, соціальних стосунків і згуртованості, конкурентоспроможності на ринку праці, активної громадянської позиції й добробуту людини загалом.

Зазвичай шкільна освіта орієнтувалася на академічну успішність. І лише нещодавно у світі та в Україні зокрема освітяни почали надавати увагу формуванню в учениць і учнів соціально-емоційних навичок. У 2019 році Організація економічного співробітництва та розвитку започаткувала Survey on Social and Emotional Skills (SSES) — Дослідження соціально-емоційних навичок (ДоСЕН) — перший міжнародний моніторинг.

«Академічні успіхи — лише один із чинників, що роблять людей, бізнеси та країни успішними. Роботодавці високо цінують м’які навички, і багато освітніх систем хочуть надавати їм пріоритет. Але завжди було важко надійно виміряти ці навички, а те, що не вимірюється, рідко затверджується. Наше дослідження стане новим словом у цьому»,— наголошує Андреас Шляйхер, директор директорату освіти та навичок ОЕСР, спеціальний радник з освітніх політик генерального секретаря ОЕСР, засновник PISA і ДоСЕН.

Цілі дослідження:

  • інформувати учасників про соціально-емоційні навички учнівства;
  • виявити вплив оточення підлітків на розвиток соціально-емоційних навичок;
  • дослідити вплив політики культурного і соціоекономічного контексту на ці навички;
  • сформувати розуміння впливу соціально-емоційних навичок учнівства на їхнє подальше життя;
  • показати, що правдива, надійна та порівнювана інформація про соціально-емоційні навички може бути отримана від різних громад і середовищ.

Що вимірює ДоСЕН?

Дослідження вимірює рівень сформованості 17 соціально-емоційних навичок учнівства, які утворюють п’ять ключових вимірів і один додатковий:

  1. Широта кругозору (відкритість до досвіду)
  2. Виконання завдань (сумлінність)
  3. Взаємодія з іншими (орієнтованість на зовнішній світ)
  4. Регуляція емоцій (емоційна стабільність)
  5. Залученість (здатність до співробітництва)
  6. Додатковий вимір

Опитування складається із тверджень на кшталт «Я люблю дізнаватися щось нове» (про допитливість) або «Я спокійна / спокійний навіть у напруженій ситуації» (про стійкість до стресу). Учень чи учениця мають визначити своє ставлення до кожного твердження за шкалою: від 1 — цілком не погоджуюся, до 5 — цілком погоджуюся.

Більше інформації про Міжнародне дослідження соціально-емоційних навичок за посиланням.

Кiлькiсть переглядiв: 30