Всім серцем любіть Харківщину свою.

Епіграф: ”Пізнай свій край, …себе, свій рід, свій народ , свою землю, ти пізнаєш свій шлях у житті” ( Г.Сковорода)

Сценарій має залучити школярів загальноосвітніх шкіл до участі у Всеукраїнській акції ”Моя земля - земля моїх батьків ”; Може бути використаний для проведення виховних годин з метою закріплення знань з історії України, української літератури, Харківщинознавства; сприяє вихованню любові до рідного краю.

Учитель: ”Любі діти! Ви живете на чудовій, багатій історією, традиціями, славними іменами, мальовничій землі Харківщини. Наша мала Батьківщина – Харківщина відома у всьому світі своїми науковими школами, продукцією промислових підприємств, пам’ятками історії світового рівня. ”

1-й ведучий:

Харківщина моя.

”Харківщино моя, мальовничий мій край!

Ніжна зелень лісів і безкрайні поля,

Сині стрічки річок скрізь усе оживляють.

Свіжий подих ставків нам дарує земля.

Харківщино моя, неосяжний мій краю,

Скільки оком не глянь – колосяться хліба,

Тут народ – трудівник землі ці обробляє,

Щоб багатшав наш край,зріс добробут життя.

А яким чарівним стало велетень-місто!

Рідний Харків, вируй і, мов сад, розцвітай.

Ми,твої земляки, тебе любим, як пісню.

Оспіваєм тебе, ти наш зоряний край. ”

(Н. Дацько)

2-й ведучий:

Батьківська земля.

Чому мене цей простір вабить,

Те сонце ніжне, золоте?

Тому, що серце моє, мабуть,

Любов до краю визнає.

Бо не любить його не можна –

У ріднім батьківським краю,

Де мудрий дар землі заможний,

Я щире серце віддаю.

(З. Гостєва)

Учитель:

Харків – центр Харківської області України, до 1934 р. – столиця УРСР. Розташований при злитті річок Харків, Лопань, Уди. Площа 303 км 2 .

В Харкові сходяться залізно дорожні колії, автомобільні магістралі і авіалінії, що з’єднують західний, центральний і східний райони країни з Донбасом, Придністров’ям, Кримом, Кавказом. Друге (після Києва) місто України за кількістю жителів. Населення 1405 тис. чол. Має дев’ять міських районів. Заснований у 1654 – 1656 р. р. українськими козаками, став фортецею на східних кордонах Російської держави для захисту вид набігів кримських татар.

1-й ведучий:

Люблю твої, Харкове, сквери і парки,

Люблю я бувати в твоїм зоопарку.

И вулиці довгі, проспекти широкі,

Споруди великі,будинки високі.

Заводи и фабрики – гордість країни,

Ти – перша столиця моєї Вкраїни.

2-й ведучий:

По Дикому полю гарцює

Козацький отаман Харко.

Той гомін козацької слави

І герц пам'ятає Сумська,

Як краяли небо заграви,

Мов шабля Івана Сірка.

3-й ведучий:

Легенда в минуле заводить,

Прадавнє над Харковом сходить,

По Харкову свято іде.

І містом ходив стоголосим,

В задумі, як тиха вода

Великий і мудрий філософ

Григорій Сковорода.

1-й ведучий:

Любити Харківщину означає знати і історію заселення нашого краю, походження назв міст, цікаві історичні події, про видатних осіб, які жили і працювали на території нашої Батьківщини.

2-й ведучий:

Зараз ми проведемо гру-конкурс, яка спонукає нас перегорнути сторінки минулого і сучасного України.

3-й ведучий:

Конкурс-гра складатиметься з 5 турів.

1.Конкурс рефератів “Версії про походження назви м. Харкова і час його заснування”.

2.Історична вікторина “Я в цьому місті живу…”.

3.Філософська вікторина “Що ви знаєте про життя і творчість Г. С. Сковороди ”?

4. Конкурс малюнків “Харків – моє рідне місто”.

5. Конкурс капітанів.

Учитель:

У грі братиме участь 2 команди. Та команда, яка набере найбільшу кількість балів протягом 5 турів, буде вважатись переможницею нашого конкурсу, а її учасникам ми надамо почесне звання “Шановний харків’янин”. Конкурс оцінює лічильна комісія в складі 3-х чоловік. Команди, займіть свої місця!

І конкурс рефератів.

Учні демонструють свої знання й обізнаність з історії Харківщини.

ІІ вікторина “Я в цьому місті живу.

За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Запитання для першої команди:

1). В якому році заснований Харків? (1654, 1741, 1812)

2). В 1709р наше місто відвідав руський цар. Хто це? (Іван Грозний, Олександр І, Петро І)

3). Назвіть харківський майдан, що займає перше місце в Європі і друге в світі за своїм розміром. (м. Конституції, м. Свободи, м. Повстання)

4). В місті є музей, присвячений творчості видатної радянської співачки, що народилась в нашому місті. (Маша Распутіна, Клавдія Шульженко, Верка Сердючка)

5). Великий художник І. Є. Репін, наш земляк, в своїй картині “Запорожці пишуть листа турецькому султану” одного із козаків писав з нашого земляка – кошового отамана війська Запорізького. Хто це? (Іван Сірко)

Запитання для другої команди:

1). Як називається та частина країни, де ми живемо? (Галичина, Слобожанщина, Буковина)

2). В якому році було відкрито Харківський театр ляльок? (1917, 1805, 1939)

3). Перший масовий транспорт в нашому місті називався. (метро, конка, таксі)

4). Який собор був побудований в Харкові на честь визволення Росії від іноземних загарбників в роки Вітчизняної війни 1912р? (Свято-Покровський собор, Благовєщенський собор, Успенський собор)

5). Недалеко від Харкова, в районі ХТЗ, знаходиться одна з найбільших братських могил жертв Великої Вітчизняної Війни. Як називається це місце? Які події з цим пов’язані? (Дробицький Яр. Меморіал жертвам Голокосту.)

ІІІ Філософський конкурс присвячений життю і творчості Г. С.Сковорода. (За кожну правильну відповідь 1 бал)

Запитання для першої команди

1). Коли і де народився Г.І Сковорода? (с. Чорнухи Полтавської губ. 03.12.1722 р)

2). Який вищий навчальний заклад він закінчив? (Києво-Могилянську академію)

3). Який напис на своїй могилі заповідав зробити Сковорода? (“Світ ловив мене, та не впіймав”)

4). Які поетичні твори Сковороди стали народними піснями? (“Всякому городу нрав і права”, “Ой, ти, птичко желтобоко”)

5). Розкажіть про філософське вчення Сковороди про три світи. (“Макрокосм – Всесвіт, мікрокосм – людина, символічний світ – Біблія”)

Запитання для другої команди

1). Де і коли похований Г. Сковорода? (с. Пан-Іванівка (нині Сковородинівка) 29.11.1794р.,)

2). У яких навчальних закладах він викладав? (Переяславський та Харківський колегіуми)

3). Скільки років він мандрував Лівобережною Україною? (25 років)

4).Що відповів Сковорода посланцеві Катерини ІІ, яких запрошував його бути придворним філософом при царському дворі? (“Мне моя свирель и овца дороже царского венца”)

5). Розкрити теорію Г. Сковороди про “сродну працю”(“Кожна людина повинна займатися близькою її серцю справою, тоді вона буде щасливою”)

IV Конкурс малюнківХарків – моє рідне місто.

V Конкурс капітанів.

Якому відомому поету належать ці рядки:

І

Еней був парубок моторний,

І хлопець хоть куди козак.

Удавсь на всеє зле проворний,

Завзятіший од всіх бурлак.

(І. Котляревський “Енеїда”)

ІІ

Ні! Я буду крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні,

Без надії таки сподіватись.

Їсти хочу, геть думи сумні!

(Л. Українка “Contra spem spero”)

Оголошуються результати конкурсу.

Оголошуються результати гри, нагородження переможців.

Учитель: Перегортаючи сторінки історії Харкова, ви дізнались про землю,на якій живете, про людей, які героїчно служили рідному краю. Будьте патріотами Харкова! Любіть і бережіть наше місто, його історію і культуру, його сучасне і майбутнє.

Где, Харьков мой, твоя былая слава?

Где к процветанию лежит барьер?

Как жаль, что красоту мы растеряли,

С достойных предков не берём пример.

Но верю я, что Харьков возродится,

Раскроет плечи, крылья обрётет

И красотой сказочной жар – птицы

Вновь засияет куполов разлет!

(Н. Акимова)

Кiлькiсть переглядiв: 71